събота, 4 октомври 2014 г.

Фитнес. Моите топ 3 упражнения (част IV - бицепси и трицепси)

Продължавам моята лична класация с упражнения.
Този път ще споделя какво правя за бицепси и трицепси.

Умишлено слагам двете мускулни групи на едно място, защото лично аз обичам да ги тренирам заедно.
Разбира се, има много други успешни варианти. Важното е всеки да открие своята формула.

Бицепс

Почти не пропускам бицепсово сгъване с щанга.
Основно го изпълнявам с прав лост, но в редки случаи включвам и LZ лост.

Правя една модификация, която съм научила от Росен Миладинов - заставам с гръб към стена, като се опирам в нея, така че трапецовидните мускули и раменете са залепени (раменната кост - също). Лактите сочат винаги надолу (перпендикулярни на пода).
Краката са изнесени напред, така че цялото тяло е под лек наклон спрямо стената.

Хватът ми е тесен и извършвам движението с "пречупени" надолу китки.

Бавна негативна фаза, експлозивна концентрична и кратко задържане в горна точка.


Бицепсово сгъване с дъмбели от наклонен седеж е сред любимите ми упражнения.

Харесвам натоварването и възможността за прецизно движение.
Както неведнъж съм споменавала, не съм привърженик чийтинга, практикуван за щяло и нещяло.

Хватът ми е променлив - в долна фаза китки и длани са успоредни на тялото, а в хода на движение нагоре правя ротация, така че китките да сочат нагоре.

Старая се отново да държа определен ъгъл в китките, но това не е задължително.

В 90% от случаите тренирам с двете ръце едновременно.

Стигала съм до 10-килограмови дъмбели за 8 повторения.
Чисти движения с бавна негативна фаза, непълно разгъване в лакътната става в долно положение; задържане след края на концентричната фаза.


Скотовото сгъване също е добре дошло при мен.

Основно с крив лост, за по-силово изпълнение.

Не наблягам толкова на тежестите, колкото на движението.
Тоест, подбирам такива тежести, които да ми позволят контролиране и възможно най-дълго надмощие срещу земното притегляне.

Да пускам бавно в негативна фаза.

Важно е лактите да не бъдат раздалечавани.


Трицепс

Обичам лега с тесен хват - може би, защото е многоставно и силово; може би, защото усещам хубаво натоварване, а същевременно не съм сложила "манекенски" тежести :)
Шегувам се, разбира се. Тежестите нямат значение, основното в случая е качественото натоварване на конкретната мускулатура.

Хватът ми е винаги тесен, щангата лежи върху възглавничките, а палците - отгоре, при останалите пръсти.

Рекордът ми е с 50 кг за около 4 повторения.

При това движение съм прилагала и принцип на негативните повторения и съм много доволна от него.


Трицепсово разгъване на горен скрипец е упражнението, което винаги присъства при мен, но всеки път е с различна модификация.

Сменям ръкохватките, а от там - и хвата.

Предпочитам с V-ръкохватка и въжена ръкохватка.

Каквото и да правя, обаче, се стремя към пълна амплитуда на движение и задържане при разгъване.


Включвам и трицепсово разгъване с дъмбел зад глава, но рядко го изпълнявам едностранно.
Най-често съм изправена и облегната на наклонена облегалка, със здраво застопорени крака.
Държа лактите близо до главата.

Упражнението не е подходящо, ако имате болки в лакти, раменен пояс, горна част на гърба.



Стандартната ми тренировка за бицепси и трицепси включва общо 6 упражнения (по 3 за всяка група), комбинирани в 3 суперсерии.





Няма коментари:

Публикуване на коментар