сряда, 2 юли 2014 г.

Хармония. Външен вид. Уважавайте чуждия труд

Днешната ми публикация е свързана със спорта и външния вид.
Хубавото е, че основната ми молба - да уважаваме чуждия труд, може да се приложи и във всяка друга сфера от живота.

Важна е опаковката, а не съдържанието

Това е мотото на съвременното консуматорско общество. А би трябвало да е обратното.

Хората сме много интересни същества. Не обичаме да чуваме лоши неща за себе си, но с лека ръка (уста) правим същото за другите: "Аууу! Тази какъв огромен г*з има!", "Гледай го този - колко е смешен", "Лелеее. Виж я тази, колко големи крака има, като на мъж. Ужасно е!" и т.н.
Гледаме опаковката, а не съдържанието. Критикуваме с лека ръка визията, но не искаме дори да опознаем човека и да вникнем по дълбоко в това, какво стои зад външния му вид.

Всеки има своята история и е хубаво преди да се изкажем грозно, да се опитаме да разберем тази история. Можем да бъдем изненадани от отговорите.

Всеки си има вкус

Факт. Всеки харесва различни неща. И това е хубаво.
Всеки има право да изкаже мнението си, и в това няма нищо лошо.
Знаете ли кое е сбърканото? Начинът, по който се случва.
Онзи, грозният, повърхностният, злобният.
Ако някой ви се струва прекалено мускулест, прекалено кльощав, с прекалено къси крака, с прекалено големи ръце, прекалено мазен и т.н., достатъчно е да кажете: "Просто не е по моя вкус. Не ми харесва". И толкова.
Ако имате критика към този човек, нека тя да е градивна. Ако смятате, че тя ще му бъде от полза - кажете му я, но първо попитайте дали изобщо иска да чуе мнението ви.
Първо разберете миналото му, целите му, желанията му.
Най-простичкото - щастлив ли е този човек с това, което прави.
Би ли помогнало вашето мнение за по-доброто му съществуване? Ако отговорът е "да" - чудесно, продължете подчертаното горно изречение.

Зад всяка визия - история

Хората спортуват по различни причини и за различни цели.
Някои искат просто да се раздвижат, други спортуват с рехабилитационна цел, трети искат тонус и разпускане след работа, четвърти имат да свалят килограми, пети - да качват, шести - по-сериозни спортни цели и т.н.
Всеки се стреми към нещо. Дали е правилно или не, дали го постига по верния път или не, дали ще е добро за него, или не... това е неговият път и неговата цел.
Тръгнал е по този път заради конкретна история. Дали в миналото, настоящето или бъдещето - тази история е там.
Човекът полага труд. Влага някаква емоция, усилие.
Без значение дали ви харесва, уважавайте този труд.
Защото това е крачка. А е важно да правим крачки, нали?
А за посоката? Всеки сам ще разбере дали е към желаната цел.

Защо пиша всичко това?
Защото знам какво стои зад моята визия. Защото знам какво съм изминала. Защото знам труда си.
Писала съм и преди, като тийнейджър бях 94 кг, предимно мазнини (ще видите по-надолу).
Как се е стигнало до този момент и защо изобщо сме го позволили - това е отделен въпрос.
Факт е, че това е моят път и така е трябвало да стане.
Има си и хубава страна.
Преживяла съм всякакви обиди и сравнения, всякакви подигравки. Проляла съм не малко сълзи. Разбрах какви са повечето хора и как отношението им към теб се променя спрямо това дали си дебел или слаб.
Постепенно започнах да минавам през различни трансформации. Научих се да правя нещата не, за да се харесам на някой, а за да се харесам на първо място на себе си.
Да се чувствам удобно в тялото си и то да е в хармония с душата.

Наскоро, съвсем случайно, попаднах на тема в известен български форум. По-скоро женски форум :)
Темата е стара - август 2013 година и в нея се беше развил разговор по повод женската красота и форма.
Една от участничките беше сложила мои снимки и информация като пример, на който се възхищава заради трансформацията. За което й благодаря.
Друга, обаче, беше на друго мнение. Но го беше изразила по гореописания злобен начин.

"Пародия на жена".

Заради мускулите, които съм имала.
Пародия на жена.
Кой определя как трябва да изглежда една жена?
И защо изобщо трябва да има такива критерии?
Ти каква жена трябва да си, за да наречеш друга (която изобщо не познаваш) - пародия?

И на нея й благодаря. Засмях се.
Защото вече не правя нещата заради другите.
Но можеше просто да напише: "Не ми харесва. Прекалено мускулеста е за моите разбирания". И толкова.

Беше засегната и темата за добавките, но смятам, че под "добавки" визират "стероиди". Била съм поредното доказателство, че такава физика не може да се постигне без добавки.
Скъпи специалистки,
първо се научете да правите разлика между това как изглежда тялото на стероиди и без,
второ - опознайте човека, преди да сте толкова сигурни в твърденията си,
трето - поканени сте у нас. Заповядайте за една седмица да видите как се храня, как тренирам, колко обичам и колко съм обичана. Тогава се изказвайте дали съм на "добавки" или дали съм "пародия на жена".

И още нещо. Съгласна съм, че хората, които вземат стероиди, постигат целите си пъти по-лесно и бързо. Но и техният труд е достоен за уважение, защото плащат не малка цена. Защото вълшебно хапче няма. Иска се труд.

Благодаря ви. Но се чувствам повече от жена.
Аз съм щастлива със себе си и с живота, който имам. А вие? С вашия?







9 коментара:

  1. Потребителката, с цитираното мнение, е тролът в темата и може би една от най-досадните потребителки във форума.
    Държи да се изказва като последна инстанция .. и пише невероятни глупости.

    Не, не я познавам лично, но за времето прекарано там (във форума), съм си създала мнение за потребителите, които срещам в темите, които представляват интерес за мен. Това го считам за достатъчно опознаване, за да дам мнение за въпросната потребителка.

    .. Исках само да ти напиша - Дерзай!! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За това е рисково да вярваме сляпо на мнения във форумите :) Винаги - едно на ум!
      Благодаря много! Желая ти хубав уикенд и широки усмивки :)

      Изтриване
  2. Здравейте,
    Не виждам защо се засягате, когато някой изкаже негативно мнение за Вас, или мнение, което не съвпада с Вашето. Аз бих Ви посъветвал в духа на заглавието - уважавайте чуждото мнение! Приемате, че някой мисли, че сте "пародия на жена" (макар да звучи грубо, наистина) и толкова. А дали е прав - за себе си вероятно да, за друг - не. Не искайте да вкарате всички във Вашия коловоз. Когато някой е маниак, фанатик, запален фен на нещо.. религия, футболен отбор, музикална група.. не дръжте непременно тези негови пристрастия да съвпадат с Вашите. Особено пък за някакви субективни неща. Това не е математика, да кажеш 2+2 е равно на 4 и да няма друг верен отговор. Толкова е елементарно - за един красиво е едно, за друг - друго. Красивото за един е грозно за друг. Аз специално предпочитам да не изказвам лично мнение, когато знам, че то няма да се хареса на човека, към когото е отправено, но това не значи, че не го мисля. Смятам обаче, че всеки има свободата да изкаже мнението си. Особено пък когато публикувате снимки например, следва да сте готови да чуете коментари за тях и да сте сте наясно че те може да не бъдат непременно положителни. Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    2. Здравейте и благодаря :)

      Не се чувствам засегната, а по-скоро не ми харесва начина, по който някои хора се изразяват. Но сте прав, не мога да променя хората, а и не е нужно. Всеки е такъв, какъвто е.
      Не искам да вкарам никой в моя коловоз, но много ми се иска, ако хората бяха по-учтиви и премерени в изказа си към други, които не познават. Но сигурно е нормално, все пак - хора сме :)
      Благодаря много за мнението! Всичко най-добро.

      Изтриване
  3. Изключително съм съгласна с Анонимен от 23 август 2014г.Бих искала да добавя и нещо от собствени наблюдения- само човек, крайно занемарил себе, неуважаващ себе си, останалите и техния труд, ще роди такова гениално умозаключение.Всеки спортуващ човек цени това ,което е постигнал другия и не би си позволил да коментира,защото знае колко пот, усилия и ограничения се влагат.Е виж, аз бих коментирала обиколката на бицепса ти в стила на.. уаууу, как го постигаш това.. :) А иначе - изобщо не ми пука примерно това , че на някаква кифла в залата нейния смъкнат и плосък задник и излежда по сексапилен от моето кръгло и изпъкнало дупе.Имам си целите, гоня си ги , постигам мечтаната от мен визия и това е нещото,което ме кара да летя.Преминах в 1 л.ед.ч ,но всъщност съм сигурна , че това важи и за теб, Вероника!При условие , че си постигнала/или постигаш, това , което желаеш, НИЩО друго няма никакво, ама никакво значение. Ти си страхотна, невероятна и имаш най-прекрасното тяло!!!! :) Това е мантрата!...пс.Снимка на кифлата иска ли ? Да се види, що за птица е ? Сърдечни поздрави на всички трениращи!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за включването! :)
      Няма нищо лошо някой да каже негативното си мнение, но да го направи по градивен начин и така, че да не обиди другия.. Но хората са различни, а ние се учим да подминаваме отрицателната енергия. :)

      Не съм искала снимки, дори не съм се включвала в разговора. Това няма значение (особено сега, година по-късно).

      Благодаря още веднъж и успех и на теб! :)

      Изтриване
  4. Привет, днес Инес Субашка беше пуснала статия аз теб, влязох в блога ти, попаднах на статията, и се разпознах. Аз бях пуснала в онази тема твои снимки намерени из нета, за пример на страхотна трансформация и после ги изтрих защото ми се стори, че може би не е редно. Както са ти написали, другата дама е трол и изобщо не трябва да и се обръща внимание, има и такива хора за жалост.
    Както и да е, искам да ти кажа, че подължавам да ти се възхищавам на това което си постигнала, продължавай все така.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, колко е малък светът!
      Няма нищо нередно в това, защото пускайки снимките си публично, аз съм запозната, че те може да се споделят и да предизвикват различни коментари. С това съм ОК, но просто смятам, че хората трябва добре да подбираме думите си особено, когато те се отнасят за труда на някой, който не познаваме.
      Така че и аз ти благодаря, защото всяко нещо има принос за мен. :)

      Желая ти много здраве и усмивки! :)

      Изтриване