вторник, 9 септември 2014 г.

Рецепти. Салата на твореца + Пъстърва с естрагон и копър

Замисляли ли сте се как се създават рецептите?
През какво преминават, докато достигнат до нас?
А какво ли се случва след това?

Може би един от възможните варианти е този, при който всеки може да твори.
Да добави своята подправка, своя финален щрих.
Това вече не е същата рецепта, а нейната по-добра (според създателя) версия.
И така, ястието може да се промени милион пъти, но основата, от което е тръгнало ще е една.

От тези ми размисли се роди името на салатата, която ще ви покажа.

Салата на твореца.

Защото, докато достигна до мен, беше претърпяла промяна.
А когато я пресъздадох аз, се наложи да облече нови дрехи отново. :)

Какъв ще бъде видът на вашата Салата на твореца? Надявам се да споделите, когато я направите :)

Необходими продукти

  • 4-5 тиквички
  • 3 домата
  • половин връзка пресен копър
  • половин връзка пресен магданоз
  • сол на вкус
  • 40 мл зехтин
  • сок от 1 лимон/ ябълков оцет

Начин на приготвяне

  • Нарежете тиквичките на кръгчета и ги изпечете на скара или оребрен тиган. Предварително ги намажете леко с мазнина (или скарата/тигана), за да не залепнат.
  • Нарежете доматите на кубчета, а магданоза и копъра - на ситно.
  • Прибавете доматите към тиквичките, подправете със сол, зехтин и лимонов сок. Разбъркайте добре.
  • Поръсете щедро с пресните зелени подправки.
Свежо и ароматно!
Запретнете ръкави и влезте в ролята на творец :)

Историята на салатата:
Майка ми научила за салатата от своята колежка Поли.
В последствие я направи за мен и брат ми, като прибави повече зелени подправки и махна чесъна.
Когато я приготвих аз (за Роско), сложих както зелена, така и жълта тиквичка - за по-голяма пъстрота и радост за сетивата.
И така, всеки прибавя/премахва по нещо, но салатата винаги е свежа и ароматна :)

В добавка: пъстърва с естрагон и копър


Падна се да опитам салатата за първи път, когато ядох пъстърва. Получи се добра комбинация.
Ето защо ще ви споделя моята рецепта:

Измийте добре пъстървата (вече изчистена), поръсете я с морска сол, естрагон и копър (както вътре, така и отвън).
Изпечете я на предварително загрята на 200 градуса фурна.
Аз лично предпочитам да е с хрупкава коричка и я държа по-дълго време.
Но ще познаете кога е готова по очите - те трябва да побелеят напълно.




Няма коментари:

Публикуване на коментар