сряда, 18 юни 2014 г.

Спорт. За бюстовете и лежанките

Бюстът и лежанката - приятели или да

"Жените не бива да правят лежанка, защото така бюстът им ще се стопи"
"Нали си жена! Не прави лежанка, ще съжаляваш"
"Не искам да вдигам от лежанка. Искам да имам бюст"

Бях решила, че подобни изказвания са вече в миналото и че масово хората знаят, че лежанката няма пряко отношение върху големината на бюста.

Уви, сгрешила съм.
Наскоро тази тема отново напомни за себе си, а аз бях шокирана за пореден път.
Шокирана, защото хората не се интересуват от тялото си и от това от какво са изградени различните органи.
Все още се прокрадват мненията, че мазнините могат успешно да се превърнат в мускули... Или обратното.

Честно казано нямам идея от къде е тръгнало становището, че лежанката ще стопи бюста. Може би, защото лежиш и земното притегляне действа - бюстът не изглежда така, както в изправено състояние... (в кръга на шегата).
Може би, защото когато една жена започне да спортува, непременно се сравнява с професионална културистка: "Ще заприличаш на мъж! Ще ти поникне брада! Ще ти изчезнат гърдите".

Когато бях на 12-13 годишна възраст, имах страхотни проблеми - силно наднормено тегло. Свалих 30 кг за година и половина, по не толкова хубав начин (разбирайте - с неправилно хранене и още повече стрес) и както имах гърди, така изведнъж се събудих без тях.
Тогава дори не съм припарвала във фитнеса, а какво остава - да правя лежанка.
Физическата ми активност беше сведена до обиколки с колелото (и в тази област съм допускала грешки, но все пак те са част от мен).

След това, под влияние на йо-йо ефекта от неправилното хранене, отново започнаха резки колебания в теглото - покачване-сваляне, игра на котка и мишка. Аз гоня целта да сваля килограми, а тя се крие подло във всички мастни депа.
Бюстът ми ту нарастваше, ту пак отивах към категория "плоска".
И отново фитнесът не присъстваше.
Правех леки кросчета и упорито се борех за мечтаната визия за бала.
Да, бях слаба, но бях отпусната. Нямах гърди, а кожата не изглеждаше толкова еластична.

Усещате мисълта ми, нали.
Бюстът е изграден от мастна тъкан, а тя се влияе най-вече от хранителния ни режим и това дали сваляме или качваме тегло.
Когато сме в режим за редуциране на телесни мазнини, неизбежно това оказва влияние и върху гърдите.
Ако колебанията върху теглото ни са резки - това се отразява негативно върху кожата и еластичността й.

Лежанката и тренирането с тежести може само да подобрят нещата. Не само здравословното състояние, но и външния вид.
Ще допринесат за тонизирането на мускулатурата и стегнатия вид.
Защото бюстът лежи върху мускулите, покриващи гръдния кош и тренирането на тези мускули ще ни даде само позитиви.

Повече за устройството на женските гърди и за това как им влияе фитнесът и хранителните режими, може да прочетете в статията за BB-Team "Бюстът и фитнесът"

В момента отново нямам големи гърди, но то е поради факта, че нямам особено много мазнини.
Все пак те не стоят отпуснато, както по време на бала, а за това мога само да благодаря на мускулите си под тях.

Тренирайте, бъдете здрави и не вярвайте сляпо на всичко, което чуете.
Четете, мислете :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар